ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ή ΚΙΝΗΤΑ

Αυτοκίνητο με 120 ευρώ το μήνα-χωρίς προκαταβολή; Πριν λίγο καιρό αγόραζες κινητό όχι αυτοκίνητο. Αν υποψιάζεστε πάντως ότι δεν πρόκειται για πραγματικά αυτοκίνητα αλλά απλώς για κινητά, δεν έχετε πέσει καθόλου μακριά. Η αυτοκινητοβιομηχανία προτίθεται να εξασφαλίσει το μέλλον της, κατασκευάζοντας όχι πλέον αυτοκίνητα αλλά απλώς κινητά ιδιωτικά οχήματα, που θα βρίσκονται υπό τον έλεγχο τρίτων με ηλεκτρονική καθοδήγηση. Ο δορυφορικός έλεγχος της ταχύτητας των οχημάτων θα είναι το πρώτο βήμα. Προωθώντας από τώρα σιωπηλές νομοθετικές διαδικασίες που θα ενεργοποιηθούν την κατάλληλη στιγμή-όταν δηλαδή θα απειλεί με απολύσεις εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων-η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη προδώσει την ιδέα της αυτοκίνησης και έχει περάσει απέναντι. Με πρόσχημα την ασφάλεια και την μείωση των ατυχημάτων, θα αποπειραθεί να μετατρέψει την αυτοκίνηση σε κεντρικά ελεγχόμενη ιδιωτική μετακίνηση. Έτσι το άρρωστο όνειρο των μάνατζερ, να δημιουργήσουν αγοραστικό κοινό από κει που δεν υπάρχει, θα γίνει πραγματικότητα, αφού τα τηλεκίνητα (ας τα ονομάσουμε έτσι προς το παρόν) θα μπορεί να τα χρησιμοποιεί κάθε κάτοικος του πλανήτη, ανεξάρτητος ικανοτήτων οδήγησης και άλλης ιδιότητας. Ένας κατάλληλα εκπαιδευμένος χιμπατζής π.χ. ή ένας τριτοκοσμικός υπηρέτης ή ακόμα ο μπέμπης που θέλει να πάει στον μπαμπά κλπ. Το OBD (on board diagnostic system), άλλο ένα υποχρεωτικό αξεσουάρ στα νέα αυτοκίνητα, είναι μέρος του σχεδίου.
Μεγάλο εμπόδιο στο κρυφό business plan της παραπαίουσας αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι το ποσοστό των πραγματικών αυτοκινήτων. Τα "σύγχρονα" αυτοκίνητα, προγραμματισμένα σε πολύ μικρή διάρκεια ζωής, δεν ενοχλούν, αλλά τα παλιά καλά αυτοκίνητα που έχουν δυνατότητες ανανέωσης της ζωής τους επ' άπειρον όπως ο Σκαραβαίος, είναι πρόβλημα. Σαν φορολογούμενα αντικείμενα στη διάρκεια της μακροχρόνιας χρήσης τους, αυτά τα αυτοκίνητα είναι άτρωτα σε ιδέες όπως η αναγκαστική απόσυρση φερ' ειπείν. Η μόνη λύση είναι να μειωθεί το ποσοστό τους σε κάποια συμβολικά επίπεδα, ή να χαρακτηριστούν "ιστορικά / αντίκες" και να περιοριστούν σε αντίστοιχες εκδηλώσεις μόνον. Το master plan έχει αναγκάσει την αυτοκινητοβιομηχανία, όχι μόνο να προσφέρει τα σημερινά της προϊόντα με μηδαμινό αρχικό κέρδος και υπερβολικές ευκολίες πληρωμής, αλλά και να αγοράζει το παλιό σας αυτοκίνητο σε φαινομενικά συμφέρουσα τιμή. Πράγματι το παλιό σας αυτοκίνητο έχει πολύ πεσμένη τιμή αυτό τον καιρό, η αξία του όμως είναι πολύ μεγάλη για να το αφήσετε να σαραβαλιαστεί... Γι' αυτό, αναθεωρήστε τις απόψεις σας και αρχίστε να μαθαίνετε το αυτοκίνητό σας. Είναι καλό; Μπορεί να γίνει καλύτερο. Πόσο καλύτερο; Όσο μπορείτε να το κάνετε εσείς!

 

ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ

Η ύπαρξη των καταλυτών στα οχήματα νέας "τεχνολογίας" οφείλεται στην αδυναμία του πανίσχυρου λόμπυ της πλατίνας να "περάσει" το ευγενές και ακριβό αυτό μέταλλο στα χεράκια μας (βραχιόλια, δαχτυλίδια κλπ.). Η αφελής διαφημιστική καμπάνια της πλατίνας τις δεκαετίας του '70, αντικαταστάθηκε από μια επιστημονική προσέγγιση στα πιθανά πεδία διάθεσης του προϊόντος: σήμερα, το ένα τρίτο της παγκόσμιας παραγωγής πλατίνας εξοπλίζει τους καταλύτες, που περιέχουν γύρο στο ενάμισι γραμμάριο ο καθένας. Βλέπετε λοιπόν ότι, θέλαμε δε θέλαμε, μας το φόρεσαν το δακτυλίδι.

 

ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΕΝ ΧΑΛΑΕΙ

Η πρόοδος της τεχνολογίας, οι εκκεντροφόροι μεταβλητού χρονισμού, τα υποβοηθούμενα τιμόνια, φρένα, κομπιουτερέ συστήματα, abs, esp, αντισπίν κλπ. Είναι αλήθεια ότι μας κάνουν τη ζωή εύκολη-όσο δουλεύουν και παραδεχτείτε ότι δεν ξέρετε πως αλήθεια δουλεύουν αυτά τα τζιρτζιμάτζαλα. Ακόμα περισσότερο, δεν μπορείτε να τα επισκευάσετε, έστω και πρόχειρα, όταν χαλάσουν. Είναι και θέμα ασφάλειας-μερικές φορές τα κινητά δεν πιάνουν και η οδική βοήθεια μπορεί να μην φτάσει ποτέ, στο κορακοβούνι που βρισκόμαστε με την καλή μας (ή τον καλό μας). Το θαύμα της τεχνολογίας που μας έχει χρεώσει για την επόμενη εξαετία και η τεχνολογία του, όσο και να υπακούει πάντα στον χρυσό κανόνα κάποιου άγνωστου σοφού...

 

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΨΕΥΤΙΚΑ ΑΛΟΓΑ

Δεν μπορείτε να ξέρετε πόσα κυβικά ή άλογα έχει ο Σκαραβαίος δίπλα σας. Αντίθετα, ο οδηγός του Σκαραβαίου ξέρει τα δικά σας άλογα-και τα θεωρεί "ψεύτικα", αφού δε σας βοηθάνε καθόλου τη στιγμή που τα επικαλείσθε στο φανάρι ή στην εθνική. Πως φτάσαμε σ' αυτό το παράδοξο φαινόμενο-να θεωρούμε τα άλογα των "άλλων" αυτοκινήτων ψεύτικα; Μήπως είναι τα δικά μας άλογα πιο δυνατά; Έχουμε λόγους να πιστεύουμε κάτι τέτοιο, αφού τ άλογα μας έρχονται γρήγορα όταν τα φωνάζουμε, αντέχουν καύσωνες, χιόνια και κακό φαγητό και η ζωή τους είναι μεγάλη και ανέμελη. Αυτές τις ποιότητες δεν έχουμε κανέναν λόγο να τις συμβιβάσουμε. Από την άλλη, δεν καταδεχόμαστε, όπως είθισται σήμερα, να μετράμε μαζί με τα άλογα και τα γαϊδούρια!

 

Ο...ΝΕΟΣ ΣΚΑΡΑΒΑΙΟΣ!

Η επιτυχία του Σκαραβαίου, επέτρεψε στην παλιά καλή Volkswagen, ήδη πριν μπει το '70, να αγοράσει κάποιες λιγότερο πετυχημένες μάρκες (Audi, NSU), κάτι που μετέτρεψε την μονοκάναλη κατασκευάστρια εταιρεία σε όμιλο συμφερόντων. Αυτό συνέβη ξανά τα τελευταία χρόνια, με την εξαγορά της Σέατ, Σκόντα, Ρόλλς Ρόις, Μπουγκάτι κλπ. Σε συνδυασμό όμως με την στρατηγική των τεσσάρων πατωμάτων, το παιχνίδι έχει σαχλέψει, αφού τα διάφορα "καπάκια", κρύβουν από κάτω τους ακριβώς το ίδιο το αυτοκίνητο, αλλά πλασάρονται σαν ξεχωριστές "μάρκες" και σαν πράγματι διαφορετικά αυτοκίνητα. Βέβαια τα μέσα ενημέρωσης εναρμονίζονται πλήρως έτσι ώστε να διασκεδαστεί αυτή η πραγματικότητα, δεν ελέγχουν όμως και τα λογικά μας. Οταν ντύνεις την Γκόλφω Σκαραβαίο, πέραν του αποκριάτικου που ενέχει η πράξη, πρέπει να έχεις μεγάλο θράσος για να το εμπορευτείς με αυτό το όνομα. Ακόμα πιό δύσκολο βέβαια να το πουλήσεις.

  • beetle