Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΣΚΑΡΑΒΑΙΟΥ
 
Μια παράλληλη εξέλιξη του Σκαραβαίου συμβαίνει αμέσως μετά τον πόλεμο. Η νεότευκτη Πόρσε, επωφελείται της πείρας από τις δοκιμαστικές, σπορ εκδόσεις του Σκαραβαίου κατά την διάρκεια του πολέμου (υπερσυμπιεστές, τούρμπο, κλπ.) και παράγει ένα μικρό σπορ αυτοκίνητο, χρησιμοποιώντας τα μηχανικά μέρη του Σκαραβαίου σε εξελιγμένη μορφή. Η ελεύθερη αγορά δεν αργεί καθόλου να πιάσει το μήνυμα.
 
PORSCHE
Από τις πρώτες κιόλας Πόρσε, προκύπτουν αριστοκρατικά ανταλλακτικά, συμβατά για κάθε Σκαραβαίο, αλουμινένια ταμπούρα με ψύκτρες, αντιστρεπτικές, πεντάρια κιβώτια ταχυτήτων, γλυκά πολύστροφα μοτεράκια κλπ. Τα αρχικά μοτέρ της Porsche διέφεραν περιφερειακά μόνο από του Σκαραβαίου. Το 1947, μια απλή αύξηση συμπίεσης, δύο καρμπυρατέρ και οι διαφορετικές κεφαλές με μεγαλύτερες εισαγωγές και βαλβίδες των Porsche, ανέβαζαν την ιπποδύναμη του μοτέρ των 1131 κυβικών από τα 25 άλογα στα 40 και χωρίς αύξηση κατανάλωσης. Το '51 η Porsche μεγαλώνει το μοτέρ στα 1300 (44 άλογα) και 1500 (55/60 άλογα) και το '52 παρουσιάζει τις εκδόσεις S (70 άλογα για την 1500). Το '52 γεννιέται και το μοτέρ της Carrera, με 4 εκκεντροφόρους επικεφαλής, 4 καρμπυρατέρ, διπλή ανάφλεξη και ρουλεμάν στο στρόφαλο και τις μπιέλες: 1500 κυβικά, 116 άλογα σχεδόν 50 χρόνια πριν. Το μοτέρ όμως είναι πολύπλοκο και ακριβό, το βάρος του αυξάνεται κατά 50 κιλά με αρνητικές συνέπειες στα κρατήματα και η συντήρησή του απαιτεί μεγάλη ακρίβεια και συνέπεια. Έτσι το '56 η Porsche παρουσιάζει μια πολύ γνωστή, απλή, τετρακύλινδρη αερόψυκτη μηχανή με ωστήρια, που στα 1600 κυβικά βγάζει 95 άλογα, με συμβατικές μόνο βελτιώσεις (σπορ εκκεντροφόρος, δυο διπλά σαραντάρια, συμπίεση 9,5:1). Αυτή η "αποστρατιωτικοποίηση" του μοτέρ του Σκαραβαίου, παράγει τα ίδια αποτελέσματα και σήμερα, ιπποδύναμη με αμελητέα αύξηση κατανάλωσης. Μόνο τα κυβικά αλλάζουν... Η συμβατότητα του Σκαραβαίου με την Porsche παραμένει μέχρι σήμερα ένα μοναδικό πλεονέκτημα, που παρόμοιό του δεν έχει κανένα αυτοκίνητο.
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΓΟΡΑ

Τη δεκαετία του '50, οίκοι βελτιώσεων σε Ευρώπη και Αμερική, κεντράρουν στον Σκαραβαίο. Τα μοτέρ της Οκράσα και οι υπερσυμπιεστές της Σόροκ και της Χάντσον διπλασιάζουν την ιπποδύναμή του, ενώ πιο προσιτά και δημοφιλή γίνονται τα κιτ προσθήκης ενός δεύτερου καρμπυρατέρ που απελευθερώνει τις στροφές του μοτέρ. Οι βελτιωτικές δοκιμάζονται την δεκαετία '65-'75, που η Volkswagen εξελίσσει εξ ιδίων τον Σκαραβαίο, για να τον αφήσει στην συνέχεια κυριολεκτικά στην αγκαλιά τους. Σήμερα είναι απίστευτο το τι μπορεί να βρεί κανείς για το Σκαραβαίο και την δοκιμασμένη τεχνολογία του. Νέες βελτιώσεις κάθε είδους εμφανίζονται καθημερινά, ενώ εξακολουθούν και υπάρχουν αυτές που είναι δοκιμασμένες και εξελιγμένες επί δεκαετίες.
Η ελεύθερη αγορά αντιδρά στη ζήτηση των 15.000.000 Σκαραβαίων (χώρια τα Σκαθαροειδή) που κυκλοφορούν παγκοσμίως, και της προσφέρουν εξαιρετική βάση λειτουργίας.

  • beetle