ΣΚΑΡΑΒΑΙΟΣ | |
Το αυτοκίνητο του μέλλοντός μας ... | |
Καίει αμόλυβδη;
|
|
Από την κατάργηση της super, η μόνη ουσιώδης είδηση που προέκυψε για τους ιδιοκτήτες συμβατικών αυτοκινήτων (και διέφυγε των "ειδικών") είναι ότι μαζί καταργούνται και οι καταλύτες! Η καινούρια αμόλυβδη που διαφημίζουν δειλά οι εταιρίες καυσίμων (καύσιμα Auto Oil) είναι άλλων προδιαγραφών και η χρήση της από συμβατικά χωρίς καταλύτη είναι πια επισήμως νόμιμη σε όλη την Κοινότητα. Το ερώτημα δεν είναι λοιπόν, αν το μοτέρ μας γίνεται "καταλυτικό". Το ερώτημα είναι, απλά, αν το μοτέρ μας καίει αμόλυβδη. Η απάντηση είναι ναι, αν η κεφαλή του (καπάκι) έχει τα προσόντα: βαλβίδες, έδρες, και οδηγούς από σκληρά μέταλλα-και σε καλή κατάσταση. Με την πρώτη ευκαιρία λοιπόν, και έχετε τουλάχιστον δυο χρόνια στην διάθεση σας, ελέγξτε αν οι κεφαλές σας κάνουν για αμόλυβδη. Αν όχι, δώστε τις ένα καλό ρεκτιφιέ να σας τις φτιάξουν. Η μετατροπή είναι πολύ απλή-υπάρχουν πολλοί ιδιώτες που αλλάζουν έδρες στο σπίτι τους, χρησιμοποιώντας το φούρνο της κουζίνας για να διαστείλουν την κεφαλή! Μιας και οι κεφαλές πάνες στο μάστορα, μπορείτε να τοποθετήσετε (oversize) μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής (και έδρες) ώστε να αντισταθμίσετε τη μειωμένη απαγωγή θερμότητας που έχουν οι αμόλυβδες έδρες και να κερδίσετε και κάποια αλογάκια. |
|
Παίρνει γκάζι; |
|
Προτάθηκε σαν σανίδα σωτηρίας για τα συμβατικά οχήματα που δήθεν θα αχρηστεύονταν με την κατάργηση της super, χωρίς να περάσει το σημαντικότερο: το γκάζι δε περιέχει μόλυβδο και άρα ο κινητήρας μας πρέπει να έχει ή να έρθει σε προδιαγραφές αμόλυβδης, για να μπορεί να κάψει και γκάζι. Αν λοιπόν έχουμε αυτές τις προδιαγραφές, ούτως ή αλλιώς καίμε αμόλυβδη. Γιατί να βάλουμε γκάζι; Η κατανάλωση πράγματι πέφτει στο μισό, αλλά το ίδιο συμβαίνει και με την ιπποδύναμη. Η ευωδιά της γκαζίλας, είναι δε, σκέτη ευτυχία... Όσο για τα καυσαέρια του γκαζιού, όταν βέβαια τα μετράς με λάθος μηχανήματα, παίρνεις λάθος ενδείξεις... Έχουμε δρόμο ακόμα. | |
Γκαζοζέν |
|
Πολύ δημοφιλής μετατροπή σε περιπτώσεις αφανισμού των καυσίμων, (από μύκητες φέρ' ειπείν). Δοκιμασμένο στον Σκαραβαίο από το '44, εφαρμόζεται σε όλα τα απλά αυτοκίνητα καταλαμβάνοντας όμως το πορτ-μπαγκάζ και απαιτώντας μείωση της συμπίεσης του μοτέρ. Επιστροφή στα καζάνια, στα ξύλα, τα κάρβουνα και τα ξυλοκάρβουνα. Ιδανική μετατροπή αν πιστεύετε σ΄ ένα μέλλον τύπου Μαντ Μαξ. | |
Ηλεκτρικό |
|
Ο Σκαραβαίος σας μπορεί να γίνει ηλεκτρικός πολύ εύκολα και γρήγορα, όπως και όλα τα πισωμήχανα αυτοκίνητα. Υπάρχει πείρα αρκετών δεκαετιών και μεγάλη αγορά μοτέρ, μπαταριών, φορτιστών κλπ. Όπως και με όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα έχετε πρόβλημα με τη θέρμανση το χειμώνα, με τα φώτα σας το βράδυ και θα έχετε περιορισμένη ακτίνα δράσης. Από την άλλη, το μποτιλιάρισμα δε σας κοστίζει φράγκο, και η φορολόγησή σας θα είναι το λιγότερο ευνοϊκή. Η ρύπανση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν έχει ακόμα μελετηθεί επαρκώς. Τα ηλεκτρικά μοτέρ βέβαια (όπως π.χ. η μίζα ή το δυναμό) έχουν πάντα καρβουνάκια, δηλαδή μόλυβδο, και η φόρτιση των μπαταριών παράγει κάποια "φορτισαέρια", όπως ίσως ονομαστούν μελλοντικά... |
|
Diesel |
|
Η τιμή του πετρελαίου ανεβαίνει συνεχώς, παρ' όλα αυτά ακόμα και diesel γίνεται το μοτέρ του Σκαραβαίου. Η μετατροπή είναι Αγγλικής εμπνεύσεως - αν και υπήρξε και εργοστασιακή εκδοχή στα 1400 που απορρίφθηκε. Για άλλα αυτοκίνητα υπάρχουν μηχανές diesel, ιδίως όσα έχουν κάνει και ταξί. Ίσως χρειαστεί ενίσχυση στις βάσεις του μοτέρ. |
|
ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ |
|
Το να αλλάζεις αυτοκίνητο κάθε λίγα χρόνια, είναι ότι χειρότερο από περιβαλλοντικής σκοπιάς. Η ρύπανση της παραγωγής ενός καινούριου αυτοκινήτου είναι απίστευτη και ισοδυναμεί με σαράντα χρόνια χρήσης του οχήματος (ή με μια απογείωση Jumbo!) Πόσα αυτοκίνητα όμως έχουν τέτοια διάρκεια ζωής; Σίγουρα κανένα από τα σημερινά, που κατασκευάζονται με πολύ μικρή διάρκεια ζωής-και με πολύ πλαστικούρα που συνήθως καίγεται μυρίζοντας άσχημα στις χωματερές. Να γιατί χρειάζεται το οικολογικό πρόσχημα η μοντέρνα αυτοκινητοβιομηχανία. Γιατί τα αυτοκίνητα που θα κατασκευάσει μέσα στα επόμενα χρόνια θα μολύνουν τον πλανήτη σε απίστευτο βαθμό για τη μικρή λειτουργία που θα επιτελέσουν. Έχει όμως μετα κυλήσει το κόστος της θεωρητική "καθαρότητας" χρήσης των προϊόντων της στους καταναλωτές, για να τους εγκλωβίσει τελικά σε ένα πάρε-δώσε όλο και πιο πολύπλοκων σοφισμάτων και ηλεκτρονικών, αισθητήρων, ρελέδων κλπ που τους έχει απόλυτα εξαρτημένους από τα εξουσιοδοτημένα και τα ειδικά ανταλλακτικά της κάθε μάρκας. Η χρησιμότητα του καταλύτη είναι αναμφίβολα μεγάλη για τα ορυχεία, τις εταιρείες και τις μετοχές της πλατίανς, για ένα αυτοκίνητο όμως παραμένει αμφισβητούμενη, αφού μειώνει την αυτονομία και την ανεξαρτησία του. Το καταλυτικό είναι πολύ λιγότερο αυτοκίνητο από το συμβατικό, αφού δε μπορείς να παρκάρεις σε ξερά χορτάρια, δεν μπορείς να βάλεις μπροστά αν μείνεις από μπαταρία, δεν μπορείς να διαγνώσεις βλάβη στην πλούσια ευαίσθητη γκατζεταρία που το συνοδεύει (αισθητήρες, βύσματα, προσέσορες κτλ)και δεν πας πουθενά χωρίς οδική βοήθεια. Απόδειξη οι περισσότερες μάρκες έχουν πια δική τους οδική βοήθεια, για να μην εκτίθενται από τις στατιστικές... Αν νομίζετε ότι ένα καταλυτικό εκπέμπει 90% λιγότερα καυσαέρια από ένα αντίστοιχο συμβατικό, απατάσθε. Δεν υπάρχει ζωή χωρίς ρύπανση και δεν υπάρχει ενέργεια χωρίς ρύπανση. Είναι δε σίγουρο, οτι για να υπάρξει ενέργεια, πρέπει να παραχθεί ισοδύναμη ρύπανση, ανεξάρτητα από τις μορφές της. Για το κατά πόσο βλάπτει την αυτού μεγαλειότητά μας κάποιο ανθρώπινο κατόρθωμα (βλέπε ρύπος), η επιστήμη υστερεί κατά πολύ της εφαρμογής, κυρίως λόγω χρηματοδότησης, κι έτσι αντιφάσκει, αναιρεί και ανατρέπει δεδομένα συνεχώς ως τις μέρες μας. Αυτό ισχύει και για τα προσόντα των καταλυτών. Για να τελειώνουμε με τους καταλύτες, κανείς δε μας έχει πει τι κοστίζει στο περιβάλλον η κατασκευή τους, σε σχέση με το έργο τους φυσικά, για το οποίο κανείς δε μας έχει πείσει. Μην ξεχνάτε ότι οι έλεγχοι καυσαερίων σταμάτησαν γιατί έδειχναν ακριβώς αυτό που πάντα υποψιαζόμαστε: οι καταλύτες δεν τηρούν τις υποσχέσεις τους... |